Aangekomen in Nicaragua

23 januari 2015 - León, Nicaragua

Het grote avontuur is begonnen!
En dit begon al vroeg op het vliegveld. Thuis had ik al eerder mijn bagage gewogen en was ik tot de conclusie gekomen dat ik 2 kilo teveel had. Ik had echter al eerder ervaren dat wanneer mijn bagage op een vliegveld wordt gewogen dit altijd minder kilo was dan thuis! Dus ik besloot om de gok te gaan wagen. Het was dus even spannend toen hij op de bagageband stond. Maar vervolgens vertelde een medewerker me dat hij toch echt 2 kilo te zwaar was. Helaas mocht ik dit niet compenseren met mijn handbagage. Dus daar ging ik, koffer open en spullen eruit halen. Dit was wel even slikken maar na wat shampoos en andere toiletspullen en een tas eruit zat ik precies op het aantal kilo's dat wel mocht! ( bij de foto's is hier nog een mooie actie foto van te vinden)

Gisteravond (gisternacht in Nederland) ben ik dan na 19 uur onderweg te zijn geweest eindelijk aangekomen in het prachtige Nicaragua! Het was een lange reis en de laatste 4 uur duurde in mijn beleving ook nog het langst van allemaal.
Aangekomen in Nicaragua ging het allemaal heel snel, na het meten van mijn temperatuur en het kopen van het visum mocht ik dan eindelijk het land in!
Op het vliegveld besefte ik pas echt goed wat ik eigenlijk allemaal ga doen en merkte ik ook dat het verhaal dat ik eerst in Nederland vertelde, eigenlijk vertelt werd alsof iemand ander dit gaat doen. Maar nu kwam ik tot de conclusie dat ik echt dit prachtige avontuur mag gaan beleven!
Op het vliegveld werd ik opgehaald door mensen van het hostel waar ik momenteel verblijf en een Nederlandse studente waar ik de eerste dagen mee zal optrekken. Na ongeveer 1,5 rijden kwamen we aan in Leon. Na nog wat gegeten te hebben kon ik eindelijk mijn bed in duiken!

Vanmorgen werd ik rond 06:00 wakker van een kraaiende haan! Wat voor een keer niet erg was want ik was erg benieuwd naar Leon vooral omdat ik gisteravond door het donker bijna niks van Nicaragua heb gezien. Ik was dus zeker klaar om Leon te gaan ontdekken en na een lekker ontbijt zijn we dit ook gaan doen!
In een zin kan ik zeggen dat het echt prachtig is en wanneer ik om me heen kijk besef ik ook hoeveel geluk ik heb dat ik hier ben en dat ik hier 6 maanden mag vertoeven. Alle twijfel of het gaat bevallen en of ik me wel ga redden en geen extreme heimwee krijg verdwijnt dan ook snel na het zien van deze prachtige stad.
We hebben al de Kathedraal van Leon gezien, waar we later in de middag ook nog bovenop zullen gaan kijken om vast en zeker een prachtig uitzicht krijgen over de stad,ik kan niet wachten!

Ik ben erg blij dat ik hier samen ben met Laura  (de Nederlandse studente) zij leidt me nu door de stad en heeft al verschillende dingen voor me geregeld in het Spaans. Daarnaast heb ik zelf veel zin om maandag te beginnen met het leren van nog meer Spaans zodat ik me geen extreme buitenlander meer voel en mezelf hier kan gaan redden!

Maar nu eerst nog even genieten van het niks doen en het verkennen.
Morgen gaan we naar het strand dichtbij Leon waar we ook gaan slapen, dit zal vast voor een nog prachtiger uitzicht zorgen.
Voor nu ga ik nog even lekker genieten van het luieren in de hangmat en om nogmaals te beseffen hoeveel geluk ik heb dat ik hier mag zijn!

Tot snel en veel liefs,

xxx

1. Debs:
    23 januari 2015
    Hee schoonzusje,

Gelukkig ben je veilig aangekomen.
    En zo te zien heb je HEEERRRLIJK weer.
    Ik bevries hier in Nederland, niet leuk!
    Geniet ervan, wij gaan je verhalen elke keer lezen.
    Ps: ik ben jaloers op je pannenkoek met banaan, jummieee!

Xx
  2. Peter:
    23 januari 2015
    Prachtig verhaal zie er nu wel naar uit om in juni Leon te komen bekijken.
  3. Mieke:
    24 januari 2015
    Fijn om je verhaal te lezen Lisanne. De foto's beloven veel moois!
  4. Inge:
    Haaaa Meissie,
    Ben helemaal gerust gesteld nu je veilig bent aangekomen en zo geweldig lief bent opgevangen. Ziet er allemaal fantastisch uit op de foto's vooral die ene foto bij het koffer vind ik geweldig.
    Geniet nog maar ff lekker en dan wordt het volgende week hard studeren. Liefs, mam xxx
  5. Michel Mulders:
    24 januari 2015
    We hebben je vlucht gevolgd tot midden in de nacht via FlightStats. Nu je goed aangekomen bent kunnen we weer rustig slapen. :-)
    Je bent net op tijd weg, want hier sneeuwt het. Geniet er van en houd ons op de hoogte en maak ons maar lekker jaloers.
  6. Emma, Jeanine en Han:
    25 januari 2015
    Het is fijn te horen dat het je goed gaat en dat het een fijn begin is geworden van een geweldig avontuur. Van Emma mogen we niet over je weg zijn praten. Ze mist je. Ik zal over een tijdje de blog laten lezen. Veel plezier en geniet van deze geweldige ervaring
    Jeanine
  7. Monique:
    27 februari 2015
    allo Lisanne,

een wat late reactie maar ik ben er nu aan toe. Fijn dat je iemand had die je met alles bekend heeft gemaakt. Ik ben heel benieuwd naar je vrijwilligerswerk.
    Geniet van je ervaringen.